Påskeferie

Etter vi kom hjem fra Japan, ble det noen intense uker med skriving fra morgen til kveld. Men etter to måneder med bachelorskriving, er oppgaven endelig levert og jeg kan begynne å fokusere på litt andre ting igjen, og ikke minst ta en velfortjent påskeferie.

For å være sikret litt påskesol, tilbrakte vi påskehelgen på Nøtterøy, hvor besteforeldrene pluss tante og onkelen til Marius bor. Her er vi alltids sikret godt vær, god mat og godt selskap! En virkelig perfekt start på påsken!

Turen gikk så opp til Ålesund, nærmere Ellingsøy til mine foreldre. Hvor vi nå sitter å godkoser oss med påskeegg, fin natur, og familietid. Planen var å tilbringe påsken på hytten som foreldrene mine bygger, men den ble ikke ferdig i tide, men en tur innom hytten fikk vi likevel! Utrolig kjedelig å tenke på at det mest sannsynlig blir noen år til vi får tilbringe fine vinterdager i den. Men slik er det, man kan ikke få både i pose og sekk som vi sier. Vi får isteden tilbringe litt av sommerferien vår der når hytten er ferdig.

370A7D57-EDF0-4C61-B2F6-CB5678A60187

Vi er utrolig velsignet som får muligheten til å feire påske. Det er lett å tenke at påsken er da Jesus døde på korse, men la oss ikke glemme at den gleden vi idag feirer, at Jesus overvant det onde og stod opp igjen! Den tomme graven som vi i dag feirer, viser hvor høyt Gud elsker oss, og hvor mektig han er. Dette er så stort at selv om jeg prøver å forstå, klarer jeg ikke å se hvor stort det egentlig er. Guds kjærlighet til meg forandret livet mitt, noe som jeg ikke kan la være å dele med andre.

Jeg vil på det sterkeste anbefale påskeserien til Itro.no, om man har 5 minutter ledig tid til å bli minnet på hvorfor vi feirer påske:

Hvis Jesus er Guds sønn, da er han virkelig frelseren som gav seg selv for oss slik at vi kunne få evig liv! Slik at vi kunne ha felleskap med ham.

Hvorfor måtte Jesus gjøre dette? Fordi Gud elsker oss med en sånn grensesprengende kjærlighet. En kjærlighet vi aldri kommer til å fatte dybden av. Gud ønsker felleskap med oss! Og gjennom det Jesus gjorde på korset, at han stod opp fra de døde, så får vi mulighet til å ha felleskap med ham – ved å si «JA» til Jesus. Ved å tro på det som Jesus gjorde for oss.